Checklist aangifte inkomstenbelasting 2017

Vanaf uiterlijk 1 februari kunnen wij reeds uw aangifte inkomstenbelasting verzorgen

U hoeft bij ons niet te wachten tot 1 maart, maar vanaf uiterlijk 1 februari zijn wij in staat uw aangifte te versturen naar de belastingdienst.
Neem contact met ons op voor het maken van een afspraak, of u kunt uw spullen afgeven of opsturen.

 

Checklist.

Indien mogelijk alleen kopieën.
Tenzij anders aangegeven, moet u onderstaande overzichten van uzelf en uw partner doorgeven.

 

Algemeen

  1. Namen, adres, BSN en geboortedatum van u en eventuele partner.
  2. Namen, BSN en geboortedatum van thuiswonende, minderjarige kinderen.
  3. Uw contactgegevens; Telefoonnummer en/of e-mail adres.
  4. Indien u niet het volledige jaar met uw partner op hetzelfde adres bent ingeschreven; datum van in- of uitschrijving en datum daadwerkelijke verhuizing.
  5. Aanslagen (betaald/ontvangen/verrekend/…) over het belastingjaar
  • U bent partner als u; getrouwd bent, en/of Geregistreerd Partnerschap heeft, elkaar heeft aangewezen als Pensioen Partner, en/of samen een huis heeft gekocht, en/of in uw huis een minderjarig kind woont welke van u en/of uw medebewoner is.

 

Loon – Uitkeringen – Pensioen

  1. Jaaropgaven van alle inkomsten; Loon, (WW/Wajong/WIA/UWV/….) uitkeringen, Pensioenen (ook afkoop van pensioenen)
  2. Jaaropgaven van Lijfrente uitkeringen
  3. Ontvangen PARTNER alimentatie (incl. naam, adres, BSN, geboortedatum van betalende)
  4. Alle overige inkomsten en kosten gemaakt voor overige werkzaamheden, zoals bijv. Freelance, bijverdienste, Meewerken in onderneming partner (MET vergoeding). Enz.

 

Betaalde premies

  1. Betaalde lijfrentepremies met naam verzekeringsmaatschappij en polisnummer
  2. Factor A voorgaand jaar. Deze is door uw pensioenfonds aan u doorgegeven
  3. Betaalde premies voor arbeidsongeschiktheid (AOV) met naam verzekeringsmaatschappij en polisnummer

 

Eigen woning (uw gekochte hoofdverblijf)

  1. Opgave van hypotheekverstrekker (“de bank”) van de betaalde hypotheekrente en de stand van de hypotheekschuld op 1-1 en 31-12.
  2. Opgave van overige lening(en) die specifiek voor onderhoud/verbetering/aanschaf van de eigen woning is aangegaan, met betaalde rente. Incl lening nummer en maatschappij. Indien het van een persoon is; naam, adres, BSN en geboortedatum.
  3. Kopie WOZ-beschikking of -aanslag over het jaar. Deze heeft u ontvangen in het belastingjaar. Incl. het WOZ-nummer
  4. Bij aan/verkoop van een (nieuwe) eigen woning en/of oversluiten van hypotheek behorende kosten;
    1. De afrekening van de notaris, zowel aan- als verkoop notaris
    2. kosten die te maken hebben met de aan/verkoop van de woning maar niet bij de notaris zijn verrekend
    3. Kosten die te maken hebben met de hypotheek, voor zover niet bij de notaris zijn verrekend.
    4. Specificatie waaraan de hypotheek wordt besteed (i.v.m. bijleenregeling en aftrek)
    5. Bij verhuur in afwachting van de verkoop oude Eigen Woning; opgave van de verhuur-periode.

 

Uitgaven voormalige echtgenoot

  1. Alle uitgaven die gedaan zijn aan uw voormalig echtgenoot. Bijv. Alimentatie, afkoopsom pensioen, enz. Ook Naam, adres, BSN, geboortedatum doorgeven

 

Zorgkosten

  1. Overzicht van alle zorgkosten die u zelf betaald heeft, en niet (deels) vallen onder de zorgverzekering. Dus geen eigen risico, verplichte bijdrage en premies.
    1. Genees- en heelkundige hulp (geen ooglaser behandeling)
    2. Vervoerskosten van/naar ziekenhuis en/of huisarts (aantal KM)
    3. Reiskosten (km en/of daadwerkelijke kosten) gemaakt voor een ziekenbezoek van een inwonend familielid mits; enkele reis 10+ km en 1+ maand in verpleging.
    4. Medicijnen verstrekt op voorschrift van de arts, die u geheel zelf dient te betalen
    5. Kosten van een specifiek dieet door een dokter/diëtist voorgeschreven. Vermeld welk dieet het is, en waarvoor. (Incl doktersverklaring)
    6. Extra (speciaal) beddengoed en kleding
    7. Overige medische hulpmiddelen (geen bril/contactlenzen)
    8. Uitgaven extra gezinshulp die niet onder WMO valt

 

Studiekosten, giften, uitgaven monumenten

  1. Studiekosten die niet vallen onder de studiefinanciering.
  2. Vergoedingen gekregen om de studiekosten (deels) te betalen.
  3. Een overzicht van alle aftrekbare giften
  4. Overzicht van alle kosten voor onderhoud/reparatie/herstel/… van rijksmonumenten

 

Sparen – beleggen – schulden

  1. Aandelen; aandelenkapitaal aanmerkelijk belang, incl. de inkomsten hier uit.
  2. Aandelen/beleggingen; overige,
    1. Naam en land van de aandelen.
    2. waarde van de aandelen op 1-1 en 31-12.
    3. Uitbetaalde dividenden
    4. Ingehouden dividendbelasting
    5. Waarde 1-1 en 31-12 van groene beleggingen
  3. Saldo 1-1 en 31-12 van alle bankrekeningen van u, uw partner en thuiswonende minderjarige kinderen
  4. (Uit-)geleend geld; aan wie, hoe veel, en ontvangen rente
  5. Gegevens 2e woning en ander onroerend goed. Inclusief WOZ-waarde over het jaar.
  6. Waarde van lijfrentepolissen en kapitaalverzekeringen op 1-1 en 31-12, incl. datum van afsluiten
  7. Overzicht inkomsten en uitgaven van een onverdeelde boedel (erfenis)
  8. Gegevens van alle schulden (niet de hypotheek Eigen Woning, zie punt 13)

 

 

Wij ontvangen de gegevens:

Bij voorkeur per e-mail: of op ons Postadres: Afgeven kan ook:
Info@vdmeeren.nl Volderstraat 24 Spaarpot 1-b
5667 RR Geldrop 5667 KV Geldrop

 

Voor vragen kunt u van maandag t/m donderdag tussen 09.00u en 17.30u bellen met: 040-304 17 53 of een e-mail sturen.

 

Download hier de checklist in PDF formaat.